Thursday, February 29, 2024

Η άσκηση είναι πιο αποτελεσματική από τα φάρμακα για τη διαχείριση της ψυχικής υγείας, σύμφωνα με μεγάλη ανασκόπηση

Κοινοποίηση

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας προτείνουν η άσκηση να αποτελέσει βασική προσέγγιση για τη διαχείριση της κατάθλιψης, καθώς μια νέα μελέτη δείχνει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι 1,5 φορά πιο αποτελεσματική από τη συμβουλευτική ή τα κυριότερα φάρμακα.

Η ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine είναι η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, καθώς περιλαμβάνει 97 ανασκοπήσεις, 1.039 μελέτες και 128.119 συμμετέχοντες. Η ανασκόπηση παρουσιάζει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι εξαιρετικά ευεργετική για τη βελτίωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, του άγχους και της δυσφορίας.

Συγκεκριμένα, έδειξε ότι οι παρεμβάσεις άσκησης που διαρκούσαν 12 εβδομάδες ή λιγότερο ήταν πιο αποτελεσματικές στη μείωση των συμπτωμάτων ψυχικής υγείας, αναδεικνύοντας την ταχύτητα με την οποία η σωματική δραστηριότητα μπορεί να επιφέρει αλλαγές.

Τα μεγαλύτερα οφέλη παρατηρήθηκαν μεταξύ ατόμων με κατάθλιψη, εγκύων και γυναικών μετά τον τοκετό, υγιών ατόμων και ατόμων που διαγνώστηκαν με HIV ή νεφρική ασθένεια.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένας στους οκτώ ανθρώπους παγκοσμίως (970 εκατομμύρια άνθρωποι) ζει με κάποια ψυχική διαταραχή. Η κακή ψυχική υγεία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία περίπου 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, ένα κόστος που προβλέπεται να αυξηθεί σε 6 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030. Στην Αυστραλία, εκτιμάται ότι ένας στους πέντε ανθρώπους (ηλικίας 16-85 ετών) αντιμετώπισε ψυχική διαταραχή τους τελευταίους 12 μήνες.

Ο επικεφαλής ερευνητής του UniSA, Δρ. Μπεν Σινγκ, υποστηρίζει ότι η σωματική δραστηριότητα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για την καλύτερη διαχείριση των αυξανόμενων περιπτώσεων ψυχικών παθήσεων.

Η σωματική δραστηριότητα είναι γνωστό ότι συμβάλλει στη βελτίωση της ψυχικής υγείας. Ωστόσο, παρά τα ερευνητικά στοιχεία, δεν έχει υιοθετηθεί ευρέως ως θεραπεία πρώτης επιλογής, λέει ο Δρ Σινγκ. Η ανασκόπησή μας δείχνει ότι οι παρεμβάσεις σωματικής δραστηριότητας μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους σε όλους τους κλινικούς πληθυσμούς, με ορισμένες ομάδες να παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερα σημάδια βελτίωσης.

Η άσκηση υψηλότερης έντασης είχε μεγαλύτερες βελτιώσεις για την κατάθλιψη και το άγχος, ενώ οι μεγαλύτερες χρονικές διάρκειες είχαν μικρότερες επιδράσεις σε σύγκριση με τις σύντομες και μεσαίας διάρκειας περιόδους.

Διαπιστώσαμε επίσης ότι όλοι οι τύποι σωματικής δραστηριότητας και άσκησης ήταν ευεργετικοί, συμπεριλαμβανομένης της αερόβιας άσκησης όπως το περπάτημα, η προπόνηση με αντιστάσεις, το Pilates και η γιόγκα. Είναι σημαντικό ότι η έρευνα δείχνει ότι δεν χρειάζεται να κάνει κανείς πολύ άσκηση για να υπάρξει θετική αλλαγή στην ψυχική υγεία.

Η επικεφαλής ερευνήτρια, καθηγήτρια της UniSA, Κάρολ Μέιερ, αναφέρει ότι η μελέτη είναι η πρώτη που αξιολογεί τα αποτελέσματα όλων των τύπων σωματικής δραστηριότητας στην κατάθλιψη, το άγχος και την ψυχολογική δυσφορία σε όλους τους πληθυσμούς ενηλίκων. Η εξέταση αυτών των μελετών στο σύνολό τους είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να κατανοήσουν πιο εύκολα οι γιατροί το σύνολο των στοιχείων που υποστηρίζουν τη σωματική δραστηριότητα στη διαχείριση των διαταραχών της ψυχικής υγείας.

Ελπίζουμε ότι αυτή η ανασκόπηση θα υπογραμμίσει την ανάγκη για σωματική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των δομημένων παρεμβάσεων άσκησης, ως βασική προσέγγιση για τη διαχείριση της κατάθλιψης και του άγχους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ιδιωτικά Θεραπευτήρια

Heart Health Main

Γιατροί ΕΟΠΥΥ σε όλη την Ελλάδα

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ

@2023 – All Right Reserved. Designed and Developed by Diadromh

@ – diadromhgr@gmail.com

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?