Saturday, February 24, 2024

Η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες που μπορεί να σε γλιτώσει από τα κρυολογήματα του χειμώνα

164e9a8c E9931e9d Pexels Anastasia Shuraeva 8508779 2
Κοινοποίηση

Μία ειδικός μοιράστηκε τα πιο σημαντικά πράγματα που θεωρεί ότι μπορούμε να κάνουμε για να παραμείνουμε υγιείς όλο το χειμώνα.

Έφτασε και πάλι αυτή η εποχή του χρόνου, κατά την οποία σχεδόν όλοι γύρω μας φαίνεται να έχουν προσβληθεί από κάποιο είδος ιού ή να νοσούν από κάποιο κρυολόγημα. Ο κρύος, καιρός και η πτώση της θερμοκρασίας σημαίνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο σε ζεστό περιβάλλον, αφήνοντας τα παράθυρα κλειστά και τα δωμάτια χωρίς εξαερισμό. Αυτό μπορεί να καταστήσει κάθε χώρο ως το πιο πρόσφορο έδαφος για τη μετάδοση μικροβίων.

Τα καλά νέα είναι ότι μια ανοσολόγος παρουσίασε τις καλύτερες συμβουλές της για να αποφύγουμε το κρυολόγημα και τη γρίπη αυτόν τον χειμώνα, και είναι τόσο αποτελεσματικές όσο και εύκολες να ενσωματωθούν στην καθημερινή μας ρουτίνα.

Μιλώντας στην εφημερίδα «i Paper», η ανοσολόγος Dr Jenna MacciochI μοιράστηκε μαζί μας τα πιο σημαντικά πράγματα που θεωρεί ότι μπορούμε να κάνουμε για να παραμείνουμε υγιείς όλο το χειμώνα -και ένα από αυτά είναι μια απίστευτα εύκολη αλλαγή: Η εποχιακή διατροφή.

Η Δρ Macciochi εξηγεί ότι τα φυτά επηρεάζονται από τις μικρότερες σε διάρκεια ημέρες και την έλλειψη φωτός όσο και εμείς, οπότε η επιλογή τροφίμων που είναι στην εποχή τους μπορεί να σημαίνει ότι είναι πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά από τα τρόφιμα που είναι εκτός εποχής.

«Η ευημερία μας είναι συνυφασμένη με την αλλαγή των εποχών. Όπως εμείς προσαρμοζόμαστε στις λεπτές αλλαγές της θερμοκρασίας και του φωτός της ημέρας, έτσι και τα φυτά που τρώμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο καταβάλλω συνειδητή προσπάθεια να ευθυγραμμίζω τη διατροφή μου με την εποχή», εξηγεί η ίδια.

«Καθώς το φως του ήλιου μειώνεται, τα φυτά σταματούν να παράγουν καρπούς και αρχίζουν να εξοικονομούν ενέργεια για να αντέξουν μέχρι την άνοιξη. Η ενέργειά τους επιστρέφει στις ρίζες τους και ορισμένα φυτοχημικά είναι υψηλότερα, για παράδειγμα, τα καροτενοειδή. Αυτή τη στιγμή εστιάζω στα πορτοκαλί εποχιακά προϊόντα, όπως τα κολοκύθια και οι κολοκύθες, τα οποία είναι πλούσια σε β-καροτένιο (φυτική βιταμίνη Α, γνωστή ως αντιμολυσματική βιταμίνη) και απορροφώνται καλύτερα με μια πηγή λίπους».

Αυτό σημαίνει, εξηγεί η Macciochi, ότι ήρθε η ώρα να ψήσουμε μερικές κολοκύθες και κολοκυθάκια, καρυκευμένα με βότανα που συνδέονται με τη χειμερινή εποχή, όπως το δεντρολίβανο ή το θυμάρι – τα οποία μπορούν επίσης να έχουν οφέλη για την υγεία, όπως ισχυρίζεται, εκτός από τη νόστιμη γεύση τους.

Η ανοσολόγος συνιστά επίσης να φροντίζουμε να επιλέγουμε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C – φυσικά αυτές που είναι στην εποχή τους. Σε αυτές περιλαμβάνονται και τα βατόμουρα, που θα βοηθήσουν στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Συμβουλεύει επίσης να προσθέσουμε στη διατροφή μας κάποια τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση – όπως το kimchi – και να βεβαιωθείτε ότι εντάσσουμε τακτικά τα μανιτάρια στα γεύματά μας, επειδή είναι «γεμάτα με β-γλυκάνες που υποστηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος».

Τέλος, προτείνει να αντικαταστήσουμε το συνηθισμένο πρωινό τσάι ή καφέ με τσάι από βότανα για να διασφαλίσουμε ότι λαμβάνουμε αρκετή ενυδάτωση -κάτι που πολλοί από εμάς παραλείπουμε κατά τους ψυχρότερους μήνες, όταν νιώθουμε λιγότερη δίψα.

pexels-mikhail-nilov-6740510.jpg

ΠΗΓΗ: queen.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ιδιωτικά Θεραπευτήρια

Heart Health Main

Γιατροί ΕΟΠΥΥ σε όλη την Ελλάδα

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ

@2023 – All Right Reserved. Designed and Developed by Diadromh

@ – diadromhgr@gmail.com

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?